Displaying 1 - 10 of 183.
The magazine Rūz al-Yūsif, in its Saturday edition, caused controversy after including a portrait of Bishop Raphael [Rāfāʾīl], who is bishop of the churches in central Cairo, next to Muḥammad Badī’, a leader in the Muslim Brotherhood, on their front cover. The Church was outraged by its publication...
“Imagine you enter a war and you capture some of the enemy’s soldiers. Those captured have now become your prisoners and one of them has a heart attack. Will you let the person die or take him to hospital? Law, religion, and humanity oblige you to take the suffering person to a hospital and safe...
The Egyptian State Information Service released a statement regarding a report published by the British newspaper “The Guardian”  last Sunday. According to the SIS, the report included fake numbers surrounding the cases of Corona in Egypt. 
This paper begins by reviewing Egypt’s post-2011 transition prior to 2013, which includes briefs on the 2011-2012 parliamentary elections, the 2012 presidential elections, and unrest and sectarian violence during the period between Ḥusnī Mubārak’s overthrow and the summer of 2013.
The Egyptian Association for Freedom of Thought and Expression (AFTE) categorically condemned the governmental State Information Service for pulling the press credentials of the British newspaper “The Guardian” and warning a reporter from the American newspaper “The New York Times” in Egypt.  The...
In its 2019 report, the non-governmental organization Reporters Without Borders confirmed that freedom of the press has continued to decline in a number of countries, adding that “secure” areas for journalists have become rare.
Germany criticized the massive arrest campaign conducted by the Egyptian security forces last Friday in advance of demonstrations scheduled for next Friday aimed at asking the Egyptian President ʿAbd al-Fattāḥ al-Sīsī to step down.
The newspaper “Mada Masr” [Madā Miṣr] said that unidentified security officers wearing civilian clothes arrested Shādī Zalaṭ, a journalist working for the newspaper, at his home early Saturday morning.  His arrest came days after he published an article about the new assignment to Russia given to...
Over the past two days, participants gathered at the Egypt Media Forum to discuss the state of journalism in Egypt and the factors, affecting its quality and production.  Under the title of “Quality Journalism: Content, Practices and Business Models,” the forum, as organized by the DEDI Media Club...
The Arab Media Freedom Monitor (an Egyptian non-profit organization) certified 41 violations of journalists’ rights and a rise in the number of blocked websites to 520 in its June report.  The violations included 13 counts related to detention and arrest, 7 counts from precautionary measures, 6...

Pages

Subscribe to