Displaying 71 - 80 of 204.
After more than 850 days behind bars without being charged Shawqān's trial has been postponed to February.
The first session of Egypt's Administrative Court of Justice, headed by the State Council's Vice Premier, Yehya Dakrūrī, issued a ruling on Tuesday that canceled the ruling that banned the publication of “Fraudulent Presidential Elections” in 2012, which ended up with a close run in favor of former...
Foreign Policy, The New York Times, Daily News Egypt and al-Bawaba news all report about the ban on reporting on the killings of Mexican tourists in Egypt’s Western desert. There is growing public anger against the absence of transparency and increased media gags.
Two Turkish journalists face prison for publishing the cover of Charlie Hebdo Istanbul (Reuters) - A journalist from the Republic Daily newspaper has said that a prosecutor in Turkey has sought prison terms for two Turkish journalists for their publication of the cover of the French satirical...
Dutch lawyer, André Seebregts filed on behalf of four Dutch citizens of Egyptian origin, a case on Thursday, September 18 to the Dutch general prosecution against Egyptian Minister of Interior Mohamed Ibrahim [Muhammad Ibrahīm], former President ‘Adly Mansour and former Prime Minister Hazem El-...
The revolution in Egypt left the local media scene of Egypt completely changed. State-owned media used to be completely unreliable, but now they have altered their policies. The state media are also experiencing changes in leadership. However, the process is definitely not completed yet. Experts...
This article criticizes the Supreme Press Council of Egypt for not allowing a publication license to Watani Braille, a monthly publication of material selected from Watani and printed in Braille for the visually impaired. The Council continues to ask for information that has already been submitted...
The author regrets the irresponsible and sensational way in which the press treats church affairs, and says it is time that the church made official announcements about controversial subjects.
The article describes Watani’s struggle to obtain a permit from the Supreme Press Council for the Watani Braille publication
Watani Braille which was first published in 2005 applied to the Supreme Press Council for a permit over four years ago. The publication has just found out that it has not been granted a permit.

Pages

Subscribe to