Displaying 1 - 10 of 627.
How should we assess the endless stream of media reports and images that we are exposed to daily? On July 2, 2018, Matthew Sparks (M.A., Georgetown University) facilitated an important and evocative discussion of this question and introduced Arab-West Report, the massive electronic database...
Egyptian TV presenter, Tāmir Amīn, is facing a major crisis after his attack on the people of Upper Egypt [al-Ṣaʿayda], accusing them of causing overpopulation, and sending their children to work instead of taking care of them. He said parents have their boys being sent to work in workshops, while...
The Supreme Council for Media Regulation issued decision number 16 of 2020 over articles published by al-Masry ‎al-Youm [al-Miṣrī al-Yawm] under the pseudonym “Newton” about Sinai.  The Supreme Council decided to make the newspaper issue an apology to the public and make them remove violating...
The Egyptian authorities have provoked controversy over their arrest of three young girls who became famous for producing content on the video application TikTok. Over the last month, the Egyptian authorities have arrested four persons, three young women and one young man, by order of the public...
In an unprecedented move, the Rose al-Yūsuf magazine departed from the nation’s typical way, and attacked the Coptic Orthodox Church and its bishops in the Holy Synod. 
Often international organizations intervene to defend activists and political opponents, who have been arrested and persecuted in some countries.  However, it is rare to hear these organizations opposing the social injustice that women in the East experience if the accusations directed towards them...
The National Press Authority decided to report the editor-in-chief of the magazine Rose al-Youssif [Rūz al-Yūssif] to the authorities for disparaging the Coptic Orthodox Church on the cover of its most recent issue. The commission decided to issue an apology to the church, and the magazine will...
The magazine Rūz al-Yūsif, in its Saturday edition, caused controversy after including a portrait of Bishop Raphael [Rāfāʾīl], who is bishop of the churches in central Cairo, next to Muḥammad Badī’, a leader in the Muslim Brotherhood, on their front cover. The Church was outraged by its publication...
The Egyptian State Information Service released a statement regarding a report published by the British newspaper “The Guardian”  last Sunday. According to the SIS, the report included fake numbers surrounding the cases of Corona in Egypt. 
The Egyptian Association for Freedom of Thought and Expression (AFTE) categorically condemned the governmental State Information Service for pulling the press credentials of the British newspaper “The Guardian” and warning a reporter from the American newspaper “The New York Times” in Egypt.  The...

Pages

Subscribe to