Displaying 1 - 10 of 60.
Foreign Minister SāmiḥShukrī praised Turkey’s ban on Muslim Brotherhood broadcasters appearing on television or on social media, saying that normally relations among countries are based on the notion of non-interference in internal affairs.
The management of “ONTV” announced the sale of the group of channels owned by businessman Najīb Sawirus to Tāriq Bin ‘Umar, a French businessman of Tunisian origin, who also owns two other channel networks, “Italia Sport 24” and the Italian “Brema TV”, as well as the Tunisian channel “Nasama”.
Grand Shaykh of the Azhar, Dr. Ahmad al-Tayyīb, announced the launching of a satellite channel which, according to him, would be popularly accepted by Egyptians who trust in the moderate stance of The Azhar body. 
Via his personal account on Twitter, Ramaḍān said, “Ibrāhīm ʿĪsā’s absence from the screen is a big loss for the media and constitutes a negative indicator for the future of freedom in Egypt… In solidarity with Ibrāhim even if I disagree with some of his opinions… What a loss.”
Media presenter Majdī Ṭanṭāwī attacked the Minister of Religious Endowments, Muḥammad Mukhtār Jumʿa, for his decision to ban loudspeakers in tarāwīḥ prayers so as to respect Christians’ feelings. 
Professor of Journalism, Mahmūd `Alam al-Dīn, said that in accordance with international media standard and regulation on the use of the incitement of violence, Egypt may submit a complaint to the International Telecommunication Union (ITU) requiring the closure and deletion of media channels owned...
Egyptian Telecommunication Network Channel Nile Sat has officially suspended satellite broadcasts in Cairo of the Hizbollāh-owned Al-Manār channel. “We stopped broadcasting Al-Manār because the content of its programs is sectarian and provokes Fitna and incitement, the Egyptian Company said.
‘Umaymah ‘Abd al-'Azīz writes about the so-called "fatwá channels," saying that they contradict the basic tenets of religion because of their exaggeration and lack of forgiveness. She added that the satellite channels in question did not care about Egypt's well-being or security, but only looked to...
The author states that Dr. Khālid al-Jindī, an Islamic propagandist, affirms that it is not acceptable to repeal the accusations of Dr. Ahmad al-Tayyib regarding the resources and finance of Al-Azharī TV. He also confirms that the judgement of the Grand Shaykh of the Azhar is supreme and...
At a conference organized by the Syndicate of Egyptian Journalists, Islamic thinker Dr. Safwat al-Hijāzī criticized shaykhs working at the recently shut-down religious satellite channels for their passive attitudes. He said that the authorities proposed four conditions, which, if met, would allow...

Pages

Subscribe to