Displaying 1 - 10 of 117.
The Egyptian authorities have provoked controversy over their arrest of three young girls who became famous for producing content on the video application TikTok. Over the last month, the Egyptian authorities have arrested four persons, three young women and one young man, by order of the public...
In what was considered a new, painful strike against freedom of the press and the Egyptian left and civil resistance, the Egyptian authorities blocked “Darb”; a news website owned by the opposition Socialist Popular Alliance Party after roughly a month since its start.  Users of the website were...
The magazine Rūz al-Yūsif, in its Saturday edition, caused controversy after including a portrait of Bishop Raphael [Rāfāʾīl], who is bishop of the churches in central Cairo, next to Muḥammad Badī’, a leader in the Muslim Brotherhood, on their front cover. The Church was outraged by its publication...
“Imagine you enter a war and you capture some of the enemy’s soldiers. Those captured have now become your prisoners and one of them has a heart attack. Will you let the person die or take him to hospital? Law, religion, and humanity oblige you to take the suffering person to a hospital and safe...
The Egyptian State Information Service released a statement regarding a report published by the British newspaper “The Guardian”  last Sunday. According to the SIS, the report included fake numbers surrounding the cases of Corona in Egypt. 
The Egyptian Association for Freedom of Thought and Expression (AFTE) categorically condemned the governmental State Information Service for pulling the press credentials of the British newspaper “The Guardian” and warning a reporter from the American newspaper “The New York Times” in Egypt.  The...
Over the past two days, participants gathered at the Egypt Media Forum to discuss the state of journalism in Egypt and the factors, affecting its quality and production.  Under the title of “Quality Journalism: Content, Practices and Business Models,” the forum, as organized by the DEDI Media Club...
The Arab Media Freedom Monitor (an Egyptian non-profit organization) certified 41 violations of journalists’ rights and a rise in the number of blocked websites to 520 in its June report.  The violations included 13 counts related to detention and arrest, 7 counts from precautionary measures, 6...
Summary: On the fourth anniversary of the celebration of “international access to information day,” the Egyptian Observatory for Journalism and Media (EOJM) published a research paper entitled “Freedom of information in Egypt...a constitutional principle without legal regulation.” In the report,...
Concerns are dominating the media establishment after a decision to close down the al-Farā’īn channel owned by Tawfīq ‘Ukāshah following accusations of instigation against the president of the republic and the confiscation of an issue of al-Dustūr newspaper for nearly the same reason.

Pages

Subscribe to