Media we cover

Currently we provide summary translations of our subjects from the major Egyptian newspapers. The summary reviews have been done to the best of our ability. For a full understanding of an article please refer to the original Arabic text.


Egyptian Daily Newspapers

Semi-governmental * : 

Al-Ahram, Al-Akhbar, Al-Jumhuriyah

 

Publications belonging to the opposition:

Al-Ahrar (Ahrar Party), Al-Wafd (Wafd Party),

 

Independent:

Al-Shuruq al-Jadid, Al-Misri Al-Yawm, Al-Dustur

 

Egyptian Weekly Newspapers

 

Egyptian government or ruling NDP:

Al-Liwa' al-Islami (NDP-Islamic), Al-Qahirah (Ministry of Culture)

 

Semi-governmental * :

Al-Ahram Al-Arabi, Aqidati (Islamic), Akhir Sa'ah, Al-Musawwar, October, Rose Al-Yusuf, Sabah Al-Khayr

 

Publications belonging to the opposition:

Al-Ahali (Tajammu Party), Al-Arabi (Nasserist Party)

 

Independent:

Al-Maydan Al-Usbu, Sawt Al-Azhar (Islamic), Sawt Al-Ummah, Watani (Christian), Al-Fajr, Al-Yawm Al Sabi

 

Other dailies

 

Al-Hayah **, Al-Sharq Al-Awsat **

 

Notes:

* Semi-governmental: The Egyptian president appoints the head of the Shura Council, who is also the de facto head of the Higher Press Council and is responsible for appointing the Chair and Board of Directors of many publishing houses in Egypt. Journals that fall under this category are what is known as semi-governmental and do receive partial funding from the government, as well.

** Saudi-funded, London published, and distributed to Arab countries and Europe.


Note: Starting January 23, 2013, Arab West Report decided to change the list of media we cover, please find the new list here.