Displaying 1 - 20 of 20.
The board of the EOHR reversed on December 18 its earlier decision to freeze the activities of the organization The board also promised to continue to battle for legal status, despite efforts by the state to derail the process.
Egypt witnessed a flamed scene of sectarianism in the last months of 1998. The reason for that were violations of the police during their investigations of a normal murder crime. The unethical method of investigations transferred the issue into a vicious campaign to defame Egypt and claims that...
While the whole world is celebrating the golden jubilee for the World Declaration of Human Rights, we here in Egypt celebrate it in a different way, which assures our backwardness in the field of human rights.
Hafez Abu Se’da, general secretary of the Egyptian Organization for Human Rights was released on bail of 500 Egyptian pounds. The detention of Mustafa Zeidan was ordered.
Even if the strange and weird events regarding the incident of Al-Koshh and the response in the Egyptian media had not happened, it would have been invented by the Telegraph so as to find an excuse to talk about the illusion of the persecution of Copt’s in Egypt.
The Coptic Orthodox Society in Helwan organized a symposium under the title "The Koshh events between lies and truth". The society refuted the campaign waged by the British newspaper [the Sunday Telegraph], stressed National Unity and rejected the interference of The House of Lords and the...
The Association condemned the false accusations that have been promoted by some Coptic Associations abroad against Drs. Kees Hulsman, who is a correspondent for a number of Dutch and American newspapers in Cairo, and is member of the Association’s Board.
Drs. Kees Hulsman, a correspondent for Dutch and American publications and the member of the board of the FPA, has been strongly attacked in a press release sent worldwide by Coptic Associations in the USA, Canada, Australia, England, Germany and France.
Coptic businessmen have announced their intention to sue the British reporter and her newspaper ’The Sunday Telegraph’ concerning what was written about Coptic persecution in Egypt.
Egyptian human rights organizations are used to being attacked by government and its allied journalists once a year at one particular time. That is when the Human Rights Committee of the United Nations’ Economic and Social Council holds its meeting to discuss reports prepared by their branches all...
The conspiring motives of the Sunday Telegraph’s campaign against Egypt are being revealed day after day. The British-American-Zionist attempts to trigger a ’Coptic Issue’ in Egypt, referring to Copts as a persecuted minority, is a way to implement the religious persecution law recently approved by...
Canceling its first rejection, the Sunday Telegraph agreed to publish the statement of the Egyptian Coptic education-investor Reda Edward which refuted the paper’s allegations of Copts’ persecution in Egypt. The paper accepted the statement in a form of paid advertisement.
If the Sunday Telegraph was interested in the issues of minorities, and if it really cared about the rights of minorities, it would have concentrated more on the issue of Catholics in Northern Ireland.
Egypt’s Information Office in New Delhi invited Indian journalists to visit Egypt to see the real events instead of quoting falsified reports of British papers claiming Egypt’s Copts are persecuted. An Egyptian media councilor in New Delhi clarified that Christina Lamb’s report which was quoted by...
Upon Mubarak becoming president, new era of good relations began with Pope Shenouda.
The Sunday Telegraph went on in its suspicious campaign against Egypt. It attacked this time 2000 Egyptian Copts who signed a statement refuting the paper’s allegations against Egypt.
Reacting to the Sunday Telegraph’s lies and allegations, two prominent Coptic businessmen decided to sue the paper’s reporter, Christina Lamb, before an English court. They have accused her of reporting false events harming Egypt’s Copts and defaming Egypt’s national unity in order to hinder its...
What was published in the Sunday Telegraph and other US newspapers [the Sunday Telegraph is published in the United Kingdom- editor] in terms of paid advertisement comes from a very small minority of Copts living abroad, whose number does not exceed seven and are known by name. They paid more than...
The Sunday Telegraph reacted to the pressure from a number of prominent Coptic businessmen by publishing a statement signed by 2000 Copts rejecting the allegations and lies propagated by the paper about persecution of Copts in Egypt.
Minister Adly says there was a plan to blow the incident of el-Koshh out of proportion to disturb social peace in the country.
Subscribe to